Sběr informací je
• Sběr aktivní, tj. informace získané od prodavačů, tj. aktivní informace
• Sběr pasivní, tj. informace získané prostřednictvím hromadné sdělovací techniky, masmédia (inzeráty), tj. informace pasivní.
10) MARKETINGOVÝ PRŮZKUM
Účelem marketingového výzkumu je předpovědět to, jakým způsobem se budou zákazníci chovat na trhu a tím snížit své riziko podnikání.
Marketingový průzkum má zjistit informace o všech vlivech, které působily nebo budou působit na trh. Zaměřuje se na analýzy prodeje, cenové studie, obchodní trendy, informace o konkurenci, předpokládané prognózy.
Marketingový výzkum se člení na:
1) výrobkový, tj.:
- jak bude přijat nový výrobek na trhu,
- mezi jaké výrobky vlastní i konkurenční ho zařadíme
- testování výrobku,
- výzkum obalů
2) cenový, tj.:
- výzkum prodeje a trhu
- nepodhodnotit ani nepřehodnotit cenu výrobku
- kupní síla obyvatelstva = tržní potenciál
3) komunikační (propagační), tj.:
- výzkumy čtenářské, motivační,
- jaký vliv má zveřejnění reklamy na výrobek
Žádné komentáře:
Okomentovat