Na rozhodování působí tyto faktory:
• Kategorie výrobků (dlouhodobé či krátkodobé spotřeby)
• Frekvence nákupu (čím je frekvence vyšší, tím dochází ke zvykovému chování)
• Znalost výrobků (čím větší znalost výrobku, tím spíše komplexní kupní přístup)
• Struktura nabídky (čím více možností a menší rozdíly mezi nimi, tím spíše se uplatňuje komplexní kupní chování)
• Vnímané riziko (čím vyšší riziko nákupu, tím spíše komplexní kupní chování)
• Cena (čím nižší cena, tím spíše zvykové kupní chování)
• Osobnost jedince (konzervativní člověk upřednostňuje komplexní kupní chování)
• Zaujetí pro výrobek (čím vyšší zaujetí, tím spíše komplexní kupní chování)
Typy kupních chování:
1) Prvotní nákup (prvonákup) = nakupuje zboží nebo službu poprvé, důsledněji sbírá informace, musí zjišťovat cenové limity u jednotlivých dodavatelů, podmínky, servis, placení.
2) Přímý nákup = opakované nákupní chování, které existuje v závislosti na prvním nákupu, tj. automatické nakupování
3) Opětná modifikovaná koupě = opakovaný nákup, nastává tehdy, když zákazník chce změnit výrobek, jeho koupi.
Žádné komentáře:
Okomentovat