a) HOMEBANKING
- vyžaduje speciální software, který dodává banka
- u tohoto softwaru není záruka, že bude pracovat 7 dní v týdnu
- služby je možno využívat jen z toho 1 konkrétního počítače
- umožňuje využívat služby jak pasivního charakteru (př. Výpis z účtu, informace o službách banky, kurzovní lístek), tak aktivního charakteru (provádění příkazu k úhradě či inkasu, zakládání termínovaných vkladů, užívání akreditivů)
- snadnou obsluhu zajišťuje ten software banky a šifrování celého systému, která slouží i jako bezpečnostní záležitost
- umožňuje zakládat termínované vklady, využívat akreditiv nebo dokumentární inkaso
- výhodou je v současné době úspora na poplatcích
- klient musí mít počítač, telefon fax nebo modem
b) INTERNETBANKING
- je forma homebankingu s využitím internetu
- odpadá nutnost softwaru a klient má přístup ke kontu účtu z jakéhokoliv PC napojeného na internet
- vyžaduje nutnost počítače a přístup na internet
- umožňuje tytéž služby jako homebanking, ale přístup je nepřetržitý
c) PHONEBANKING
- jde o platební styk banky s klientem pomocí telefonu s tónovou volbou (pevná linka i mobil), jde o automatický systém bez operátorů 24 hod
- tato služba je přístupná z kterékoliv stanice na světě
- banka má vyčleněnu na tuto službu zvláštní telefonní linku
- klient získává buď informace (tj. využívá pasivní služby) nebo využívá některé aktivní služby, což jsou základní platební informace, např. zadávání příkazů k převodu peněz, či zadávání trvalých příkazů či zakládání nových účtů, …
- zabezpečování operací je jištěno ověřováním totožnosti klienta pomocí PIN a osobního hesla
- všechny hovory se navíc zaznamenávají
Žádné komentáře:
Okomentovat