Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

DISTRIBUČNÍ KANÁLY

DISTRIBUČNÍ KANÁLY
1, Distr. K. A : výrobce  spotřebitel = prodej bez mezičlánků
= vhodný pro zemědělce a živnostníky (krejčí)
= patří sem také přímý prodej

2, Distr. K. B : výrobce  maloobchod  spotřebitel
= velmi rychlý
= výhodný a nezbytný u výrobků podléhající rychlé zkáze nebo u výrobků, které rychle ztrácejí na hodnotě (PC, sezónní zboží)

3, Distr. K. C : výrobce  velkoobchod  maloobchod  spotřebitel
= vhodný pro výrobky stabilního charakteru, které jsou vyžadovány v kombinaci s jinými výrobky

4, Distr. K. D : výrobce  agent  velkoobchod  maloobchod  spotřebitel
= agent může být najat výrobcem nebo velkoobchodem

DISTRIBUČNÍ POLITIKA
Systémy distribuce :
1, INTENZIVNÍ  výrobce hledá max. tržní rozšíření
 výrobek je dán každému distributorovi, jevící o něj zájem
 vhodné pro celostátně zavedeném výrobky s nízkou jednotkovou cenou a vysokou frekvencí nákupu (např. potraviny, denní tisk, benzin, hygiena...)
2, SELEKTIVNÍ
= výrobce vybírá pouze ty distributory, kteří podporují a zintenzivňují prodej
 vhodné pro zboží dlouhodobé spotřeby a vyšší ceny (př. Elektronika, klenoty…)
 nutnost  zkušený prodavač
3, EXKLUZIVNÍ
 výrobce vybere jednu nebo několik prodejen v dané oblasti a pověří je prodejem svých výrobků
 vhodné pro vyjimečný výrobek, prestižní značky atd.
 součástí smlouvy je ustanovení, že distributor nebude prodávat konkurenční výrobky (značk. prodejny)

Žádné komentáře:

Okomentovat