Zavádění systému do užívání
Zavádění systému do užívání, způsoby realizace, jejich hodnocení, zkušební provoz, provozní a uživatelská dokumentace, školení odpovědných pracovníků.
1.1. Vymezení
Zavádění systému do provozu je různě komplikované a vyžaduje provedení řady činností. Jejich náplň je závislá na konkrétním projektu. Kvalita jejich provedení ovlivní úspěch projektu. Zavedení může ovlivnit organizační strukturu, pracovní náplň zaměstnanců (organizačních jednotek, útvarů) a kompetence.
Na zavedení systému je nutné se dobře připravit tj. vytvořit harmonogram, vytvořit školící materiály, seznámit zaměstnance s kroky, které budou následovat apod. Úzká místa, problémy apod., které budou spojeny se zavedením systému se objeví již v předchozích etapách životního cyklu projektu (analýza, návrh, implementace). Musí být proto dokumentovány již od začátku projektování (tj. vytvářet přehled CSF apod.), aby se zabránilo jejich opomenutí. Postup zavedení IS/IT by měl být řešen a upřesňován během jednotlivých etap projektu. V etapě implementace by měl být vytvořen plán zavedení. Činnosti, které jsou spojeny se zavedením IS/IT, je možné rozdělit do dvou skupina na:
1. Činnosti, které je nutné provést před vlastním zavedením IS/IT
2. Činnosti, které je nutné provést při zavedení IS/IT
Zavedení je zahájeno, jakmile je systém uznán jako vhodný pro zavedení (byla dokončena implementace apod.). Zavedení je ukončeno, jakmile byl ověřen provoz v reálných podmínkách, byl proveden přechod na nový systém a byl zahájen provoz.
Žádné komentáře:
Okomentovat