1.2. Typy činností při řízení IT projektů
a) tvrdé
plánování (příprava činností a přiřazení zdrojů pro dosažení cíle při daných omezeních)
řízení (správa průběhu činností a jejich přeplánování vzhledem k reálnému průběhu)
b) měkké
vedení (zajišťování optimálního výkonu zdrojů a udržování zaměření činností na platné cíle)
1.3. Objekty řízení projektů
Čas (milníky, návaznosti, zpoždění vnitřní, vnější)
Cíle (věcné, finanční, vlastní)
Zdroje (materiálním logistika, lidské, motivace, kvalita, produktivita)
Náklady (rozpočet, zdroje, penále, režie)
Činnosti (kvalita, funkčnost, spolehlivost, bezpečnost, technologie)
Rozsah ?? (rozšíření, zúžení, lokality…)
Hlavním principem při projektovém řízení je kvalitní analýza a shoda s globální a informační strategií podniku: krátkodobá řešení přinášejí vysoké náklady v budoucnu a nejasnost dosažení cílů (křišťálová koule). Správně: strategická analýza (týdny), poté projekty dle informační strategie (roky), nakonec dosažení cíle.
Informační strategie - jasně a přesně definovaná strategie společnosti v oblasti využití informační technologie přímo odvozená od strategických věcných cílů společnosti.
Business reengineering je oborem, který se zabývá optimalizací fungování organizace ve vztahu k jejím business cílům. Business reengineering bývá úzce spojován s aplikací produktů procesního modelování a řízení prací tzv. WORKFLOW nástrojů a metod. Business reenginering je však širším oborem, jehož aplikace také mimo jiné určuje způsob rozvoje informačního systému. V rámci informační strategie lze odpovědně provádět, resp. navrhovat pouze dílčí reengineering v oblastech informatiky podniku. Při poznání zásadních nesouladů v chodu firmy je nutné začít reengineering z úrovně Business strategie.
O vztahu podnikové strategie a IT strategie více v otázkách A5…!!!!!!!!!! (MDIS),
Žádné komentáře:
Okomentovat