Nejpoužívanější ASP služby (tj. již skutečně využívané): 
• 50% web hosting (které ale většinou nejsou považovány za ASP služby, ale spíše za služby internetových providerů) 
• 44,7 messagingu (správa poštovních serverů a systémů, např. správa MS Exchange) 
• 39,5 office productivity (kancelářské aplikace) 
• 10,5 ERM (Enterprise Relashionship Management0 
ASP služby, které by respondenti chtěli využívat (jejich využití teprve chystají/plánují): 
• 45,9 messaging 
• 45.9 specializované vertikální aplikace 
• 45,1 aplikace z oblasti e-commerce 
• 43,6 office productivity 
• 43,6 online training (vzdělávání a školení on-line) 
• 31,6 resource hosting (např. web hosting, server housing atd.) 
Hodnocení přínosů ASP modelu pro uživatelské subjekty: 
• 75,6% respondentů považuje za přínos to že ASP nahrazuje nedostatek vlastního IT personálu 
• 67,6 poskytování specializovaného know-how vztahujícího se k provozované aplikaci 
• 23,5 větší možnost volby 
Hodnocení nedostatků a problémů ASP modelu z pohledu uživatelských subjektů: 
• 59,7 rychlost sítě (komunikačního spojení) 
• 59,0 absence "vlády nad aplikacemi" 
• 54 bezpečnost 
• 14,4 nekompatibilita platforem 
Preference způsobu (techniky) poskytování ASP služeb 
• 50,3 respondentů dává přednost využívání ASP služeb skrze WWW (a WWW browsery) 
• 23,8 uživatelů dává přednost Windows aplikacím (formou vzdáleného grafického terminálového přístupu) 
• pro 21 tato otázka nerozhoduje 
Požadavky uživatelů na poskytovatele ASP služeb 
• 95,5 respondentů hodnotí jako významnou nabídku školení koncových uživatelů 
• 78,9 respondentů hodnotí jako významný aspekt spolehlivost 
• 68,8 bezpečnost (zabezpečení) 
• 61 dostupnost přenosových kapacit 
• 24,6 ochota ASP subjektu přizpůsobit aplikace specifickým požadavkům uživatelů 
Preference v oblasti placení za ASP služby 
• 47,6 respondentů dává přednost měsíčnímu paušálu za neomezené využívání služeb
 
Žádné komentáře:
Okomentovat