Produktem ASP operátora je soubor služeb, který se skládá ze:
1) Zajištění přístupu k aplikacím. Za definovaný poplatek (měsíční, roční apod.) získává zákazník oprávnění využívat aplikaci, aniž by musel koupit licenci a zajišťovat si její údržbu.
2) Pronájem IT infrastruktury. Opět za definovaný poplatek získává zákazník do pronájmu část zdrojů technické infrastruktury operátora (výpočetní výkon, datový prostor apod.). Komunikační přístup k IT infrastruktuře operátora. Tato služba je poskytována ASP operátorem zejména prostřednictvím ISP operátorů (Internet Service Provider).
3) Implementační služby a servisní podpora. Do této kategorie patří parametrizace (personalizace) aplikací dle individuálních požadavků zákazníka, školení uživatelů, migrace dat, služby HelpDesku, vývoj/implementace nových verzí software apod.
4) Služby řízení a podpora provozu. Do této kategorie spadá např. správa dat, monitoring přístupů, administrace systému apod.
Předpoklady úspěšného ASP operátora
Firma, která uvažuje o vstup na pole ASP služeb by měla splňovat tyto základní kritéria:
1) Dlouhodobá stabilita a historie, pozitivní reference (ASP operátor musí být pro zákazníka „důvěryhodný“).
2) Alespoň střední velikost firmy ASP operátora (50 a více zaměstnanců - ASP operátor musí být pro zákazníka „spolehlivý“, zastupitelnost lidských zdrojů).
3) Dostatek finančních rezerv - vývoj, rozvoj či nákup aplikací. Financování negativního toku hotovosti v počátečním období, nezanedbatelné náklady na marketing a propagaci.
4) Kvalitní analýza struktury poptávky po ASP službách s vědomím komunikačních možností zákazníka a s tím spojený výběr vhodných aplikací pro ASP program.
5) Implementační know-how, pokrytí všech služeb nezbytných pro úspěšnou implementaci vybraného řešení (včetně vstupní analýzy, rozdílové analýzy, školení, ASP integrace apod.).
Žádné komentáře:
Okomentovat