1.4. Typy požadavků na změnu (dle dopadu a nákladů)
Podle toho, zda požadavek lze splnit snadno nebo obtížně, a dle nákladů, lze požadavky rozdělit na:
požadavek lze splnit s již provozovaným systémem (ve stávajících parametrech) – náklady jsou nepatrné
požadavek lze splnit modifikací již provozovaného systému – náklady se pohybují v určitém limitu
požadavek lze splnit zavedením nového IS (celého nebo nové části/komponenty) – náklady jsou nad limitem, vysoké
Dále lze změny rozdělit na:
1. rutinní uživatelské změny
2. změny v aplikační funkcionalitě/ve službách
3. změny v infrastruktuře
1. Rutinní uživatelské změny
přesun pracovišť (koncových stanic – KS)
nový pracovník – převedení KS
nová KS – vrácení/výměna KS
souvisí s asset managementem
2. Změny v aplikační funkcionalitě (body se prolínají)
uživatelské změny aplikací – změny jsou součástí funkcionality (tiskové sestavy, parametry aplikací, doplnění číselníků); uživatel je může provádět sám
drobné změny (Small Jobs) – změny funkcionality, které mohou proběhnout neprojektovou změnou; musí být zaneseny do dokumentace a konfrontovány s integritou IS/IT; většinou bez zásahu do DB základny
rozsáhlé změny = projekty – změny musí být řízeny projektově, často nákladné (v některých případech i jen pro malé změny funkcionality)
nerealizovatelné projekty (např. z důvodu ekonomických, stávající infrastruktury, nebo přesahující jen změny v aplikační funkcionalitě)
3. Změny v infrastruktuře
tj. změna síťových prvků, kabeláže, apod.
uživatel by je neměl vnímat
mohou být vyvolány např. požadavkem na změnu v aplikační infrastruktuře
Žádné komentáře:
Okomentovat