Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Typy požadavků na změnu (dle dopadu a nákladů)

1.4. Typy požadavků na změnu (dle dopadu a nákladů)
Podle toho, zda požadavek lze splnit snadno nebo obtížně, a dle nákladů, lze požadavky rozdělit na:
 požadavek lze splnit s již provozovaným systémem (ve stávajících parametrech) – náklady jsou nepatrné
 požadavek lze splnit modifikací již provozovaného systému – náklady se pohybují v určitém limitu
 požadavek lze splnit zavedením nového IS (celého nebo nové části/komponenty) – náklady jsou nad limitem, vysoké

Dále lze změny rozdělit na:
1. rutinní uživatelské změny
2. změny v aplikační funkcionalitě/ve službách
3. změny v infrastruktuře

1. Rutinní uživatelské změny
 přesun pracovišť (koncových stanic – KS)
 nový pracovník – převedení KS
 nová KS – vrácení/výměna KS
 souvisí s asset managementem

2. Změny v aplikační funkcionalitě (body se prolínají)
 uživatelské změny aplikací – změny jsou součástí funkcionality (tiskové sestavy, parametry aplikací, doplnění číselníků); uživatel je může provádět sám
 drobné změny (Small Jobs) – změny funkcionality, které mohou proběhnout neprojektovou změnou; musí být zaneseny do dokumentace a konfrontovány s integritou IS/IT; většinou bez zásahu do DB základny
 rozsáhlé změny = projekty – změny musí být řízeny projektově, často nákladné (v některých případech i jen pro malé změny funkcionality)
 nerealizovatelné projekty (např. z důvodu ekonomických, stávající infrastruktury, nebo přesahující jen změny v aplikační funkcionalitě)

3. Změny v infrastruktuře
 tj. změna síťových prvků, kabeláže, apod.
 uživatel by je neměl vnímat
 mohou být vyvolány např. požadavkem na změnu v aplikační infrastruktuře

Žádné komentáře:

Okomentovat