Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Nefinanční ukazatele

1.4.2. Nefinanční ukazatele
• produktivita
• „logistické“ ukazatele – průběžná doba výroby, doba prostoje, doba obsluhy zákazníka
• počet zákazníků
• tržní podíl
• počet reklamací

1.4.3. Nekvantifikovatelné ukazatele
• dobré jméno podniku
• spokojenost zákazníků (dlouhodobě se projevuje rostoucím počtem zákazníků)
• flexibilita podniku (nové produkty, služby, procesy)
• reakce na nové potřeby trhu (lze měřit dobou potřebnou k uvedení nového výrobku na trh)


1.5. Základní kritéria hodnocení investic do IS/IT
• manažerská kritéria
• technicko-organizační kritéria
• finanční kritéria

1.5.1. Manažerská kritéria
• podporuje IS/IT strategické záměry?
• je IS/IT v souladu s informační strategií?
• je IS/IT významný pro zajištění konkurenční výhody?
• splňuje IS/IT požadavky norem kvality?
• splňuje IS/IT legislativní požadavky?

1.5.2. Finanční kritéria
Metody pro hodnocení lze rozdělit např. podle toho, co berou v úvahu jako kritérium efektu investice:
• metody, v nichž jako kritérium hodnocení vystupuje úspora nákladů
• metody, v nichž jako kritérium hodnocení vystupuje vykazovaný zisk
• metody zaměřující se na peněžní tok z investice

ad 1) metoda průměrných ročních nákladů, metoda diskontovaných nákladů
ad 2) průměrná výnosnost, doba návratnosti
ad 3) ČSH, VVP

Žádné komentáře:

Okomentovat