Minimalizace smírčích jednání
Omezují se kontakty mezi odděleními, které jsou příčinou konfliktů a vyžadují provádění kompromisů, jejich řešení je zdlouhavé.
Omezují se dokumenty a funkční jednotky, které tyto dokumenty vytvářejí.
Např. na dodavatele se přenese provádění procesů nebo činností, které dodavatel dokáže řešit efektivněji (např. dodavatel dokáže efektivněji řídit zásoby podniku v důsledku větších zkušeností, proto tento proces provádí).
Manager případu je jediným kontaktním místem
V případě reklamací, objednávek atd. jedná zákazním pouze s jedním člověkem.
Převažují hybridní centralizované / decentralizované operace
Vytvářejí se autonomní jednotky, které mají přístup k centrálním datům.
Další rysy (jinak)
Přechod od funkčních jednotek (liniové org. struktury) k procesním týmům.
Mění se charakter jednotlivých pracovních činností - od jednoduchých úkolů k mnohostranné práci.
Mění se role lidí - od rolí podléhajících kontrole ke rolím s větší pravomocí
Mění se příprava k výkonu práce - od výcviku ke vzdělání.
Zaměření na výkonová kritéria a změny v odměňování - od činností k výsledkům.
Mění se kritéria postupu - od výkonu ke schopnostem.
Mění se hodnoty - od protektivních k produktivním tzn. cílem je spokojený zákazník nikoliv spokojený šéf.
Manageři se mění - z dohlížitelů na kouče (procesní týmy potřebují rádce).
Mění se organizační struktura - od hierarchické k ploché.
Vedoucí se mění - ze zapisovatelů výsledků ve vůdčí osobnosti (vedoucí musí zajistit efektivní průběh procesu, vedoucí mají zodpovědnost za výsledky reengineeringovaného procesu, vedoucí projektují procesy, atd.)
Žádné komentáře:
Okomentovat