Typy důvodů:
Nutnost firem orientovat se na zákazníky (důvodem je nasycenost poptávky)
Růst konkurenčního prostředí (na trhy dodávají zboží také zahraniční podniky)
Potřeba rychlejšího přizpůsobení změnám (důvodem je např. rychlá inovace konkurenčních firem)
Špatný stav firmy (BPR je poslední možností záchrany)
Vynikající stav firmy (BPR má sloužit pro udržení pozice na trhu, získání konkurenční výhody apod.)
1.3. Podstatné rysy BPR
Několik prací je spojeno do jedné
Neexistuje montážní linka. Dříve samostatné různorodé činnosti jsou spojeny do jednoho celku. Např. na vyřízení objednávky pracuje pouze jeden zaměstnanec (nikoliv více zaměstnanců z různých oddělení). Díky tomu je lepší kontrola nad průběhem činností (určení stavu objednávky apod.).
Vytvářejí se teamy lidí z různých útvarů (Např. komplikovaná instalace zařízení, která vyžaduje povedení řady různorodých činností, je prováděna více zaměstnanci z různých útvarů).
Rozhodují pracovníci
Jsou posíleny kompetence lidí v týmech.
Činnosti procesu jsou vykonávány v přirozeném sledu
Je povolen paralelní průběh procesů. Všechny činnosti nemusí za sebou následovat pouze sekvenčně. Může se vykonávat více objednávek najednou apod.
Variantní provedení procesu
Existuje rozhodovací krok (činnost) v procesu
Výrobky jsou vytvářeny podle požadavků zákazníka
Provádění práce tam, kde je to nejrozumnější
Některé činnosti nebo procesy se mohou přenést na zákazníka nebo na jinou firmu tj. outsourcing tam, kde se to nevyplatí.
Redukují se kontrolní opatření a nástroje
Např. u malých výdajů se vyplatí vytvořit rozpočet a nemá význam sledovat jednotlivě konkrétní účty. Účty se dohledají pouze v případě, že výdaje výrazně překročí rozpočet.
Žádné komentáře:
Okomentovat