1.2.2. Druhý koncept: Integrace znalostí (KBPR)
KBPR integruje podnikové znalosti a znalosti výkonných pracovníků. Rozlišuje 4 úrovně návrhu a optimalizace procesu:
1. cíle procesu; událost aktivizující; role; metriky a omezující podmínky
2. + výstup procesu
3. + seznam činností; seznam rolí; seznam externích vstupů, ale bez přiřazení k činnostem
4. + návaznost činností; vstupy/výstupy každé činnosti; přiřazení zodpovědných rolí jednotlivým činnostem; doba trvání činnosti; náklady činnosti
1.2.3. Třetí koncept: Integrace procesů, služeb a zdrojů
1.2.4. Čtvrtý koncept: Integrace oblastí řízení
IS/IT a jeho řízení musí být integrovány dle všech těchto oblastí:
1. integrace vizí
cíl: integrace pohledů členů vrcholového vedení podniku na význam a priority IS/IT v podniku. Primárním cílem zajištění angažovanosti vrcholového vedení. Sekundárním cílem je integrace pohledů hospodářského vedení a vedoucích pracovníků informatiky.
2. integrace podniku s okolím
cíl: přizpůsobit chování podniku stavu hospodářského prostředí; navázat úzké informační vztahy s významnými externími partnery; pomocí Internetu poskytovat vhodné informace o podniku a z okolí získávat informace relevantní pro řízení podniku.
3. integrace interních podnikových procesů
cíl: zefektivnění interních podnikových procesů a jejich vazeb, tj.: zkrácení doby jednotlivých procesů; zefektivnění jednotlivých procesů; optimalizace procesů. Realizováno prostřednictvím BPR.
Horizontální integrace: propojování procesů a aplikací IS/IT určité úrovně podnikového řízení,
Vertikální integrace: propojování procesů a aplikací IS/IT operativní, taktické a strategické úrovně podnikového řízení.
4. technologická integrace
zahrnuje integraci: datovou (propojení datových základen různých aplikací); hardwarovou; softwarovou; uživatelského prostředí (sjednocení principů komunikace s uživatelem pro všechny aplikace).
5. metodická integrace
propojení všech metod, technik a nástrojů.
1.2.5. Pátý koncept: Rozvoj integrovaného IS/IT
Integrovat: fáze vývoje IS/IT; jednotlivé projekty; jednotlivé dimenze.
1.2.6. Šestý koncept: Integrovaný systém řízení IS/IT
Integrovat: jednotlivé úrovně řízení; jednotlivé oblasti řízení.
Žádné komentáře:
Okomentovat