1.4. Opatření, která vedou ke zkvalitnění dokumentace
Opatření (metodická, organizační, programová, technická), která vedou ke zkvalitnění (tj. přehlednosti, dostupnosti apod.) dokumentace.
Metodická opatření - Musí být předem určeny konvence, jakým způsobem se bude dokumentace vytvářet. Vychází se z dostupných standardů (ISO normy řady 9000), metodik, podnikových směrnic založených na zkušenostech, požadavků zákazníků apod. Musí být určen způsob doplňování nových dokumentů. Musí být definovány konvence pro vytváření modelů v CASE nástrojích apod.
Organizační opatření - Každý dokument musí obsahovat: účel, dobu vzniku, jména autorů a spoluautorů, obsah, zdroje (postup, techniky, nástroje), technická doporučení (korektury, nástroje), určení dokumentace (komu bude výstup sloužit). Za správu jednotlivých typů dokumentací musí být zodpovědná konkrétní osoba. Musí být přesně určeno místo, kde bude dokumentace uložena.
Programová opatření - Určí se konvence pro psaní zdrojového kódu, vytváření komentářů, způsob vytváření programových knihoven, návrh adresářové struktury pro ukládání informací, způsob vytváření programového rozhraní (jakým způsobem budou aplikace/procedury/funkce atd. komunikovat a jak si budou předávat data), atd.
Technická opatření - Určí se, jaké informace se budou dokumentovat (modely, grafy apod.). Jaké metodiky a nástroje budou používány pro tvorbu dokumentace (textové editory, tabulkové kalkulátory, CASE nástroje, apod.), atd.
1.5. Základní dokumenty vedoucího projektu
Plán projektu
Deník projektu - eviduje historii projektu, důležité události (schůzky, milníky, dohody, předané dokumenty, deník potvrzuje rada projektu), statistika projektu (pro vedoucího je velmi významná, obsahuje záznam důležitých kvalitativních a kvantitativních charakteristik projektu tj. činnosti, role, skutečně strávený čas, celkové výnosy, spec. podmínky, metriky)
Úloha - předpoklady:
Jste vedoucím svého prvního velkého a důležitého projektu vývoje IS. Uvědomujete si, že jde o Vaší jedinečnou šanci, která podstatně ovlivní průběh Vaší další kariéry. Proto se snažíte maximálně využít dostupné metodiky a projekt řádně připravit. Potřebujete stanovit pravidla pro tvorbu dokumentace. Máte k dispozici metodiky SDM a Prince. Jelikož je třeba, aby dokumentace tvořila jeden konzistentní celek, usuzujete, že je třeba si vybrat jednu z nich. Při bližším zkoumání však zjišťujete, že jde o dva velice rozdílné pohledy na obsah dokumentace, které se prakticky nepřekrývají, přičemž ani jeden z nich zjevně není úplný.
Zadání:
Rozhodněte se, zda je dokumentace systému záležitostí řízení jeho projektu, nebo vývojové metodiky? Proč?
Jak se ve svém projektu rozhodnete?
Žádné komentáře:
Okomentovat