Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Principy

1.1.1. Principy:
 funkce IS jsou odvozeny od podnikových cílů a od potřeb podnikových procesů
 IS je řešen a realizován jako komplexní integrovaný systém vytvořený z řady různých komponent (počítače, přídavná zařízení, sítě, ZSW, technologicky orientovaný typový software, ASW, interní/externí datové zdroje)
 IS je realizován jako integrovaný komplex služeb (projekční, implementační, instalační, školící,..)
 IS je realizován jako otevřený systém na bázi mezinárodních i podnikových standardů
 IS je rozvíjen pomocí jednotné metodiky a má srozumitelnou architekturu
 IS je provozován na základě jednotné soustavy pravidel

1.1.2. Efekty SI:
 zkrácení celkové doby reakce podniku na podněty z okolí (zkrácení obchodních cyklů,..),
 využití progresivních metod řízení podnikových zdrojů a procesů,
 efektivní propojení s okolím (hlavními zákazníky, dodavateli, ….),
 integrace firemního know-how,
 integrace služeb zákazníka,
 snížení chybovosti a nekonzistencí informací na základě minimalizace jejich duplicitního zpracování nebo uložení

1.1.3. Rizika SI:
 vyšší závislost podniku na externích dodavatelích komponent a služeb IS/IT (kvalita, stabilita, serióznost),
 vyšší složitost systémů a s tím související nároky na projekci a přípravu řešitelů,
 stoupající nároky na uživatele,
 větší a rychlejší následky případných havárií a výpadků systému, virového ohrožení, chyby lidského faktoru,..
 neznamenají omezení integrace, ale nové nároky na řízení IS/IT.

1.2. Konceptuální modely SI:
1.2.1. První koncept: Integrovaná architektura řízení firmy
SI musí zajistit jak integraci procesů každé samostatné oblasti řízení, tak zejména integraci procesů z různých oblastí. Správný postup při řízení firmy:
1. cíle, jaké produkty, kdy, kde, s kým
2. definice a optimalizace procesů (v min. čase s min. podnikovými zdroji) a souvisejících metrik
3. operativní řízení procesů a kapacit (škálování podnikových kapacit, uspokojení požadavků všech zákazníků)
4. monitoring procesů, analýzy hodnot metrik (výsledky analýzy pro 1. vyhodnocování a úprava podnikatelské strategie; pro 2. optimalizace modelu procesu; 3. modifikace detailního plánu)
5. realizace procesů

Žádné komentáře:

Okomentovat