Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Proces řízení změn

Proces řízení změn

 má v informatice úkol zajistit, aby veškeré změny, které jsou v IS provedeny, byly předem dostatečně zváženy (jejich dopad, náklady, efekt apod.) a byly řádně zadokumentovány a nenarušily kontrolovatelnost informatiky podniku
 účel tohoto procesu je nutné odlišit od řízení změn během informatických projektů, které je součástí řízení projektu. Zde uvedený proces řízení změn řídí změny před tím, než je pro jejich realizaci zaveden projekt (je-li)
 z toho vyplývá, že změnové řízení se provádí jak při projektu, tak i při provozu IS (viz obr. výše)


1.3. Typy změn (co je iniciuje, tohle je klíčové)
1. vnější sociálně – ekonomické prostředí
 změny ve vztazích k odběratelům, k dodavatelům rozšiřování trhu, ztráty trhu, orientace na jiné segmenty, reakce na inovace konkurence, změny požadavků odběratelů v rámci CRM
 změny celkového ekonomického prostředí legislativy (změny úrok. sazeb, přizpůsobování se pravidlům a legislativě EU, změny podmínek pro úvěrování, změny daňových zákonů, změny sociálních zákonů, zákoníku práce)
2. změny ve vnitřním fungování organizace
 změna vlastníka organizace, změna zaměření, slučování či dělení, změny v řízení jakosti ISO, TQM
 změny v dílčích oblastech řízení (přehodnocení procesů postupů, přerozdělení pravomocí mezi útvary, změny požadavků uživatelských útvarů na IT podporu)
 BPR
 integrace nového systému do stávající IS/IT (CRM, SCM, e-business)
3. změny vyvolané rozvojem technologií a metod
 nové technologie si často vynucují změny v IS a někdy vyvolávají celkovou inovaci IS (dnes např. příklon k www aplikacím)
 konvergence IT a telekomunikací, mobilní computing
 teleworking až vytváření virtuální organizace

Žádné komentáře:

Okomentovat