Charakteristiky Internet pro e-commerce
ubiquity – všudypřítomnost
globální dosah
richness – bohatost, pestrost, různorodost
interaktivita
informace
personalizace / customization
open standard
dopady Internetu na e-commerce
elektronické obchodování se stává všeobeně dostupné (místně, cenově, nástroji)
zapojuje se stále více firem a osob, a to ve stále větším rozsahu
roste počet fází prodejního cyklu realizovaných elektronicky
vznikají nové druhy elektronického obchodování
Vlastnosti Internetu
- obrovský růst Internetu, nárůst připojených počítačů, nárůst uživatelů
- kvantitativní růst – nový trh s miliony potenciálních zákazníků
- kvalitativní růst – nové technologie, programy, zjednodušení, zpřístupnění mase
- vytváří celosvětový trh, slibné prostředí pro obchodování
- dostupnost – odkudkoli, kdykoli – časová, místní, cenová
- operativnost
- interaktivita
- zdroj informací
- komunikační nástroj
- nástroj pro prezentaci firem, reklamu, vyhledávání zákazníků a partnerů
- možnost porovnání sortimentu, cen, kvality doplňkových služeb online, vše v jednom, porovnání s konkurencí
- je i levnější než kamenný obchod
- jednoduchost, pohodlnost
- široká nabídka
- !! globálnost trhu a nabídky – nabízíme zboží např. i na jinak nedostupných trzích (popř. dostupných jen za cenu vysokých nákladů)
- nová forma vstupu na trh
- permanentí nabídka
- individualizace a personalizace
- rovnost šancí
- odstranění stresujících faktorů nákupu
- hospodárnost, efektivita práce, nižší chybovost
- změna postavení zákazníka – změna charakteru komunikace, více rovnoprávné postavení zákazníka, přístup k nezávislým info i od ostatních zákazníků
Žádné komentáře:
Okomentovat