Důvody a podstatné rysy reengineeringu podnikových procesů (BPR). Statický versus procesní pohled na podnik. Úloha IS/IT v BPR a v řízení podnikových procesů. Úloha procesního řízení podniku ve vývoji IS/IT podniku.
1.1. Reengineering
Pojem reengineering byl poprvé použit Michalem Hammerem v roce 1990 v jeho článku Reengineering Work - Don’t Automate, Obliterate. Během této poměrně krátké doby nabyl takového významu, že dnes ve státech s vyspělou tržní ekonomikou již prakticky neexistuje významnější podnik, který by o reengineeringu alespoň neuvažoval.
Podnikatelské prostředí je v důsledku globalizace čím dál tím více turbulentnější, stává se náročnější, konkurenčnější a internacionálnější, takže jenom dynamicky se rozvíjející podniky mohou přežít. A právě reengineering se stává v posledních letech jedním z nejvýznamnějších prostředků k získání konkurenční výhody prostřednictvím efektivní změny řízení organizace. V České republice byl vývoj poněkud odlišný, neboť naše tržní prostředí je daleko mladší a díky specifickým podmínkám, které zde po roce 1989 nastaly, většina podniků až do nedávné doby nepociťovala potřebu žádné výraznější změny. Avšak s rozvojem a postupným přitvrzování konkurenčního prostředí je i u nás tento pojem čím dál tím více skloňován.
Žádné komentáře:
Okomentovat