Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1.7. Proč systémový integrátor?

Volba externího systémového integrátora je podmíněna podnikem z několika důvodů:
 IS/IT má pro podnik prioritní význam a jeho nefunkčnost může ohrozit dosažení podnikatelského záměru
 požadavky na realizátora přesahují možnosti vlastního týmu informatiků
 čas realizace IS/IT je kritickým faktorem
 vhodné rozložit rizika na několik subjektů

SI vystupuje vůči podniku jako hlavní dodavatel, dopovídá za všechny realizované záležitosti.

Úloha - předpoklady:
Jste reprezentantem dodavatelské firmy, působící jako systémový integrátor pro vámi zvoleného zákazníka.
Zadání:
 Jaké budou hlavní principy systémové integrace, o něž budete řízení rozvoje IS/IT opírat ?
 Jaké požadované služby od vás, jako systémového integrátora, bude zákazník zřejmě očekávat a jak je zajistíte ?
 Demonstrujte možné chyby v integraci IS/IT zákazníka a popište způsob jejich řešení.


Jaké budou hlavní principy systémové integrace, o něž budete řízení rozvoje IS/IT opírat? viz obecné principy.
Jaké požadované služby od vás, jako systémového integrátora, bude zákazník zřejmě očekávat a jak je zajistíte ?
 spolupráce na tvorbě a aktualizaci informační strategie
 tvorba úvodní studie (specifikace produktů, služeb, času, financí, atd. pro projekt)
 návrh architektury celého IS/IT aby bylo MOŽNO
o budovat IS/IT jako stavebnici z komponent
o přizpůsobovat IS/IT podnikovým změnám (cílům, vizím)
o přizpůsobovat IS/IT novým možnostem v IT
 dodání metodiky vývoje IS/IT; nutno definovat:
o odpovědnost integrátora a zákazníka v procesu vývoje IS/IT,
o licenční a leasingové podmínky na služby integrátora
o typové etapy vývoje IS/IT, vč. vstupů, výstupů, metod a řešení
o způsob a dokumentace předání, testování a vyhodnocení kvality komponent a služeb
o způsob podávání, řešení a dokumentace reklamací
 plánování projektu a tvorba harmonogramu
 řízení projektu
 konzultace optimalizace podnikových procesů
 zajištění dodávek a instalací HW a SW komponent, vč. dokumentace. Jedná se o tyto komponenty:
o HW (servery, koncové stanice, tiskárny a další přídavná zařízení)
o kabeláž
o síťový SW
o OS
o RDBMS
o DWH
o CASE, 4GL , apod.
o technologicky orientovaný SW(OIS, EDI, workflow, apod.)
o ASW
 koordinace subdodávek
 zajištění všech služeb (servis, údržba, konzultace, školení, apod.) související s integrací všech komponent
 udržování dokumentace
 garance funkčnosti a kvality

dle POUR:
 projekční služby (analýza, návrh, implementace a instalace jednotlivých komponent IS/IT)
 výběr vhodných produktů pro realizaci projektů - od aplikačního sw až po dílčí technické prostředky
 instalační služby - technických prostředků, kabeláže, ZSW
 školící služby - pro všechny typy komponent IS/IT a skupiny uživatelů, kde je školení účelné nebo je vyžadováno
 podíl na řízení projektů a provozu IS/IT
 zajišťování permanentního rozvoje IS/IT v souvislosti s novými funkčními požadavky, datovými zdroji, rozvojem IT a rozvojem znalostí uživatelské sféry

Demonstrujte možné chyby v integraci IS/IT zákazníka a popište způsob jejich řešení?
viz předchozí. (Rizika)

Žádné komentáře:

Okomentovat