Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Jak lze v oblasti obchodu využít 2D/ 3D modelování a VRML?

Virtualita, opak reality – simulované prostředí, náhražka skutečnosti, včetně prostorových efektů


2D a 3D modelování

-tyto technologie se uplatní hlavně v konstrukčních kancelářích jako CAD (Computer Aided Design)

- řada programů – AutoCAD firmy Autodesk, popř. 3D Studio Max, tatáž fa.

- lze efektivně vytvořit modely různých součástek, staveb

- aplikace i do nových oblastí: propagace, prezentace – př. prezentace modelu nové stavby…

- na místo reálných předmětů lze předvádět počítačem vygenerované modely

- lze otáčet, rozebírat na součástky, prohlížet strukturu, interaktivně upravovat dle přání zákazníka



oblasti využití:

obecně: nová a módní záležitost, přitažlivá pro zákazníky

stavebnictví a architektura

- nabídka neexistujících staveb, dříve pouze výkresy, zmenšené modely

- k poč. modelu lze zakomponovat prostředí, okolí atd.

- bytová architektura – interiéry – 3D modely

strojírenství

- prezentace strojů, technocké výkresy součástek

móda

- oděvní průmysl

- předvádění modelůpřímo na zákazníkově postavě

- oděvní doplňky – šperky, brýle

- účesy – www.dtpstudio.cz



Jazyk VRML

-Virtual Reality Modelling Language – specifická technologie pro implementaci virtuální reality

- převratnost – celá 3D scéna vytvořena pomocí relativně jednoduchých příkazů uložených v textovém ASCII souboru; „analogie HTML“ rozdílné příkazy….



Aplikace VRML:

- internetové obchody – místo nedokonalých obrázků možnost zobrazit výrobky v trojrozměrné podobě s mpžností natáčení, rozebírání na části, zjišťování fcí

- vize: automobilový průmysl – simulace zkušební jízdy

- budování virtuálních měst nejen s obchody, dostatek prostoru, aktuální reklamy, lehce přístupné odkudkoli s minimálními náklady

- bouřlivý vývoj, technologie budoucnosti – př. www.czechvr.cz



nedostatky VRML:

- zjednodušení skutečnosti

- generování scény hardwarově náročné, prolblém rychlosti

- prozatím není 100% zralost pro reklamní a obchodní aplikace, spíš technologie budoucnosti

Žádné komentáře:

Okomentovat