Virtualita, opak reality – simulované prostředí, náhražka skutečnosti, včetně prostorových efektů
2D a 3D modelování
-tyto technologie se uplatní hlavně v konstrukčních kancelářích jako CAD (Computer Aided Design)
- řada programů – AutoCAD firmy Autodesk, popř. 3D Studio Max, tatáž fa.
- lze efektivně vytvořit modely různých součástek, staveb
- aplikace i do nových oblastí: propagace, prezentace – př. prezentace modelu nové stavby…
- na místo reálných předmětů lze předvádět počítačem vygenerované modely
- lze otáčet, rozebírat na součástky, prohlížet strukturu, interaktivně upravovat dle přání zákazníka
oblasti využití:
obecně: nová a módní záležitost, přitažlivá pro zákazníky
stavebnictví a architektura
- nabídka neexistujících staveb, dříve pouze výkresy, zmenšené modely
- k poč. modelu lze zakomponovat prostředí, okolí atd.
- bytová architektura – interiéry – 3D modely
strojírenství
- prezentace strojů, technocké výkresy součástek
móda
- oděvní průmysl
- předvádění modelůpřímo na zákazníkově postavě
- oděvní doplňky – šperky, brýle
- účesy – www.dtpstudio.cz
Jazyk VRML
-Virtual Reality Modelling Language – specifická technologie pro implementaci virtuální reality
- převratnost – celá 3D scéna vytvořena pomocí relativně jednoduchých příkazů uložených v textovém ASCII souboru; „analogie HTML“ rozdílné příkazy….
Aplikace VRML:
- internetové obchody – místo nedokonalých obrázků možnost zobrazit výrobky v trojrozměrné podobě s mpžností natáčení, rozebírání na části, zjišťování fcí
- vize: automobilový průmysl – simulace zkušební jízdy
- budování virtuálních měst nejen s obchody, dostatek prostoru, aktuální reklamy, lehce přístupné odkudkoli s minimálními náklady
- bouřlivý vývoj, technologie budoucnosti – př. www.czechvr.cz
nedostatky VRML:
- zjednodušení skutečnosti
- generování scény hardwarově náročné, prolblém rychlosti
- prozatím není 100% zralost pro reklamní a obchodní aplikace, spíš technologie budoucnosti
Žádné komentáře:
Okomentovat