Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Systémová integrace

1.1. Systémová integrace
Jeden ze systematických a praxí ověřených postupů k vývoji a provozu IS/IT, zaměřený na minimalizaci rizik a maximalizaci efektů IS/IT.
Cílem SI je vytvoření a permanentní údržba integrovaného informačního systému, který optimálně využívá potenciálu dostupných IT k maximální podpoře podnikových cílů. Informační systém je přitom vytvářen integrací různých zdrojů, tj. různých produktů a služeb.

1.2. Principy vývoje IS/IT
 požadované funkce IS jsou odvozeny od podnikových cílů a potřeb podnikových procesů
 IS je řešen a realizován jako komplexní informační systém vytvořen z řady různých komponent různých výrobců. hlavní komponenty jsou:
o počítače a přídavná zařízení
o sítě LAN a WAN
o ZSW: řídí využití zdrojů počítačů a počítačové sítě (OS, SW pro řízení sítě, RDBMS)
o TESW (technologicky orientovaný typový software): podporuje základní administrativní činnosti a komunikaci mezi pracovníky (workflow, text. editor, tab. kalkulátor, email)
o ASW: pro podporu výrobních, ekonomických, distribučních a dalších procesů podniku. 1. TASW - standardizované řešení informačního systému podniku (výrobní, distribuční apod. podnik) 2. IASW - individuální ASW šité na míru potřebám podniku
o interní a externí datové zdroje
 IS je realizován jako integrovaný komplex služeb (projekční, implementační, instalační, školící, apod.)
 IS je realizován jako otevřený systém na bázi mezinárodních i podnikových standardů, zajišťující podniku nezávislost na určitém výrobci techniky a SW
 IS je rozvíjen pomocí jednotné metodiky
 IS je provozován na základě jednotné vrstvy pravidel, které musí dodoržovat všichni uživatelé

1.3. Efekty SI
efekty se projevují v oblasti realizovaných procesů podniku. např.:
 zkrácení celkové doby reakce podniku na podněty z okolí (rozhodující)
 využití progresivních metod řízení podnikových zdrojů a procesů na základě vyšší dostupnosti a komplexnosti informací ze všech činností podniku
 integrace firemního know-how
 snížení chybovosti a nekonzistencí informací

1.4. Rizika SI
 vyšší závislost podniku na externích dodavatelích komponent a služeb IS/IT na kvalitě jejich práce, na jejich serióznosti a stabilitě
 vyšší složitost systému a nároky na projekci a přípravu řešitelů
 vyšší nároky na uživatele (pochopení relevantních vazeb, jejich významu a důsledků)

1.5. Složky SI
 Integrace dat
 Integrace aplikací (funkce, software, data)
 Integrace podnikových procesů a funkcí IS/IT
 Integrace uživatelských rozhraní aplikací
 Integrace metodická
 Integrace hardwarová a technologická

vývoj integrace – viz. Voříšek

1.6. Úrovně SI
 integrace vizí
 integrace podniku s okolím
 integrace interních podnikových procesů
 technologická integrace (data, HW, SW, uživatelské rozhraní)

Žádné komentáře:

Okomentovat