Největší databáze studentských prací pro střední a vysoké školy - maturitní otázky...
Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).
PLÁNOVÁNÍ PROJEKTŮ
Strategie rozvoje IS musí navazovat na širší podnik.strategii. 3 procesy přispívající k vytvoření strategii: strateg. plánování, str. myšlení, pružné rozhodování. Etapy rozvoje plánování v organizacích: 1.finanční plánování (dodržet rozpočet); 2.plánování založ. na předpovědi (předpovědět budoucnost); 3. externě orientované plánování (myslet strategicky); 4. strategické řízení (soustřeďovat se na inovace). Postup a nástroje strat. plánování: 1.Vytvoření strategického rámce: Externí prostředí(stav ekonomiky,politiky,ekologie; požadavky nátlakové a zájmové skupiny(akcionáři,dod.,konk.); systém vnitřní plánování. 2.Situační analýza (vnitřní/vnější): Vnitřní:(znát strategii a přednosti podniku) zdroje, finance, zaměstnanci, aktiva, výzkum, organizace. Vnější: anal. konkurenčního prostředí – segmenty trhu, podíly na trhu,... Nástroje situační analýzy: Model ŽC produktů(vznik,růst-D>S,vrchol-D=S,pokles-D tvorba mapy kritičnosti procesů. SVA(důraz kladen na definování strateg. cílů org.) - Analýza strategických hodnot: 1. Vytvoření seznamu hl. cílů. 2. ohodnocení významu %vahami, 3. Dekompozice hl. cílů na dílčí fce. 4. Přiřazení hodnot určujících význam podřízeného cíle pro splnění cíle nadřízeného, 5. Tabulka vazeb mezi významností aplikací a náklady na pořízení dané aplikace. 6. Interpretace. AHP – snaží se kombinovat strategické podnikové cíle s charakt. daného ERP produktu, úrovně: cíl rozhodování(výběr ERP), podnikové strategické faktory(zisk.,nákl.,čas,kvalita), faktory týkající se vlastního ERP systému(nákl.,adapt.,otwevř.,bezpeč.,rozsah,snad.použ.,podpora) jednotlivé varianty ERP systémů VCA: Podnikové procesy = řetěz činností zakončený výstupem: primární/ druhotné. Business Units. Postup: 1.Definování procesů, 2. Definování SBU, 4. Určení nákl. a zisku spojených s etapami procesu, 5. Určení výsledné hodnoty (ceny). BSC: Hlavní cíle: formulovat vize a strat.; překládat je do busin.plánů a alokace zdrojů; propojit cíle směrem dolů na indiv.úroveň; zavést měřítka výsledků a zpětných vazeb. Opírá o 4.dimenze: finance, zákazníci, vnitřní procesy, inovace/růst. Každá dimenze se hodnotí ve 3 úrovních: mise(hl.cíl), cíle(dílčí cíle plnící hl.cíl), měřítka(výstupní(cíl.stav),prováděcí(určuje jak cíle dosáhnout). IT BSC pro vývoj > IT BSC > BU BSC
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat