Lze tudíž dovolit , že vedle obsahu hmotněprávních norem a jejich význam je účelné traktovat i ústavní právo procesní jako svébytnou část ústavního práva , která směřuje k regulaci postupů soutěžní pluralitní demokracie a realizace dělby moci v pluralitní reálné demokratické společnosti.
Ústavní právo procesní však není zřejmě monolitní disciplína tak , jak předmět ústavního práva je heterogenní a institucionálně neuzavřený. Neexistuje tedy jeden obecný ústavněprávní proces vzhledem k různým typům ústavněprávních vztahů a subjektů v nich vystupujících.
Odpovědnost státu a veřejné moci , druhy této odpovědnosti
Stát je v podmínkách fungující koncepce právního státu v zásadě jediným subjektem , který může konat jen to , co mu právní předpisy určují , stanoví či umožňují. Stát je jediným subjektem disponujícím systémem donucovacích prostředků.
Odpovědnost státu :
morální – demokratický stát plní úkoly ve veřejném zájmu
politická – parlament zastupuje zájmy občanů
právní – odpovědnost za výkon úkolů státních orgánů
disciplinární – odpovědnost zaměstnance veřejné správy
Součástí odpovědnosti je též možné stanovení sankcí za nesplnění uložených povinností. V systému odpovědnosti státu je sankcionována ústavně právní ( uvolnění z funkce , odvolání ) a disciplinármí ( finanční postih , přeložení ) odpovědnost.
Žádné komentáře:
Okomentovat