zrušení výsledků voleb jako důsledek porušení volebních regulí zjištěného orgánem k tomu kvalifikovaným ( ústavním soudem )
Z povahy ústavněprávních sankcí tedy vyplývá , že jejich nároků směřuje k dodržení podmínek ústavního postupu a jiných nároků ústavou stanovených. Obsahem sankce není obvykle postih individuální osoby a tento obsah může být velmi rozmanitý , z osobních sankcí to může být uvolnění z funkce , za sankcí jiného charakteru náprava opakování postupu ale uvedení v předešlý stav. Pokud se ústavněprávní odpovědnost vztahuje na fyzickou osobou , resp. občana , její naplnění nevylučuje eventuální následné uplatnění jiného druhu právní odpovědnosti , např. trestněprávní , občanskoprávní , pracovněprávní , finančně-právní a jinou.
Odpovědnost státu a veřejné moci , druhy této odpovědnosti
Stát je v podmínkách fungující koncepce právního státu v zásadě jediným subjektem , který může konat jen to , co mu právní předpisy určují , stanoví či umožňují. Stát je jediným subjektem disponujícím systémem donucovacích prostředků.
Odpovědnost státu :
morální – demokratický stát plní úkoly ve veřejném zájmu
politická – parlament zastupuje zájmy občanů
právní – odpovědnost za výkon úkolů státních orgánů
disciplinární – odpovědnost zaměstnance veřejné správy
Součástí odpovědnosti je též možné stanovení sankcí za nesplnění uložených povinností. V systému odpovědnosti státu je sankcionována ústavně právní ( uvolnění z funkce , odvolání ) a disciplinármí ( finanční postih , přeložení ) odpovědnost.
Žádné komentáře:
Okomentovat