¨    = změny v chování způsobené zkušenostmi, informacemi a myšlením
a) klasické podmínění - v poledne je oběd, člověk jí i když nemá hlad
b) operantní podmínění - člověk jedná, protože ví, že bude následovat nějaký výsledek
c) kognitivní učení (abstrakce a úsudek)
zapamatování  je součástí učení a má následující fáze:
vjem
senzorická paměť (mžiková)
pozornost
krátkodobá paměť (sekundy)
zkouška, opakování
dlouhodobá paměť
¨    POSTOJE = trvalé tendence hodnocení objektů a jevů             A - ZÁKLADNÍ
                                                                                                                                                                                                                              B - OKRAJOVÉ
a) poznávací složka - představy o daném objektu
b) afektivní složka = citový vztah k objektu
c) konativní složka = míra připravenosti jednat (nakupovat)
postoje jsou formovány množstvím informací, členstvím v sociálních skupinách, sociálním prostředím, zkušeností a snahou uspokojit potřebu
¨    MOTIVACE
Þ   podle Freuda - člověk jedná neuvědoměle na základě pudů
Þ   podle Herzberga - každý výrobek má vlastnosti, které působí nespokojenost i vlastnosti, které uspokojují potřebu. Výrobce proto má snahu odstraňovat první skupinu vlastností.
Þ   podle Maslowa - potřeby člověka vykazují jistou hierarchii a v jejím rámci rovněž vyžadují uspokojení
Potřeba estetických požitků
Potřeby růstové
Potřeba poznávání
Potřeba seberealizace
Potřeba uznání
Potřeby nedostatkové
Společenské potřeby
Potřeba bezpečnosti
Fyziologické potřeby
¨    OSOBNOST - je charakterizována relativně stálými reakcemi na okolí, je podmíněna vnímáním sebe sama, charakterem, intelektem a temperamentem
2   -  Kupní rozhodovací proces
I,      KUPNÍ ROLE
A) INICIÁTOR
B) OVLIVŇOVATEL
C) KUPUJÍCÍ
D) UŽIVATEL
 
Žádné komentáře:
Okomentovat