I,      KUPNÍ ROLE
a) iniciátoři a ovlivňovatelé
b) uživatelé
c) rozhodovatelé a schvalovatelé
c) nákupčí
d) strážci (vrátní)
II,      fáze kupního rozhodovacího procesu
1. rozpoznání potřeby -    při zahájení výroby nového výrobku, při poruše stroje,                                                                                                           při výměně dodavatele, při možnosti lepšího nákupu
2. určení charakteru potřeby - specifikace základních vlastností výrobku a                                                                                                              potřebného množství
3. hledání dodavatelů
4. navazování kontaktů
5. specifikace výrobku - určení technických vlastností, hodnotové analýzy atp.
6. posouzení nabídek
7. zvážení možností rozpočtu
8. výběr dodavatele
9. dojednání smluvních podmínek
10. uzavření smlouvy - jednorázová smlouva, nebo periodické objednávky
11. ponákupní zhodnocení
    jednotlivé fáze jsou zastoupeny různě, podle druhu nákupu:
první nákup                               opakovaný nákup                modifikovaný nákup
zjištění problému                                  ne                                             možná
určení charakteru potřeby                  ne                                             možná
hledání dodavatelů                               ne                                 hledání dodavatelů
navazování kontaktů                            ne                                             možná
specifikace výrobku                 specifikace výrobku                           možná
posouzení nabídek                                ne                                             možná
výběr dodavatele                                 ne                                              možná
dojednání smlouvy                               ne                                              možná
uzavření smlouvy                                 ne                                              možná
ponákupní zhodnocení            ponákupní zhodnocení          ponákupní zhodnocení
 
Žádné komentáře:
Okomentovat