*globalizace, nástup technologie informací a komunikace
  *podnikání v podniku, aplikace horiz. vazeb mezi rovnocennými subjekty, participace na vytvořeném zisku, samostatnost vnitropodnikových jednotek
  *centralizace strat. řízení, decentralizace takticko-operativního řízení (spojení výhod řízení malých firem s kapitálovou silou velkých podniků)
  *snižování počtu úrovní řízení (dnes 5-6) – přechod od vertikální organizace k síťové
  *vývoj moderní motivační struktury
  *permanentní inovace řídícího systému
reingineering – vychází z procesního řízení, zformuloval jej dr. Hammer
                  - procesy jsou podrobeny zásadní obnově a radikální rekonstrukci, což vede ke skokovému zdokonalení výkonnosti
poradenství – funkční hledisko – poskytování pomoci při racionalizaci řízení, kde poradce nenese odpovědnost za realizaci
                  -specifická odborná služba – smluvně zajištěná služba poskytovaná kvalifikovanými lidmi, kteří nezávisle pomáhají zadavateli identifikovat                                                                a analyzovat problémy řízení, doporučují řešení a případně pomáhají při jeho realizaci
                  - využití – pokud nestačí vnitropodnikové zdroje, je třeba rychlých specializovaných znalostí, potřeba nového a nezaujatého pohledu
                  - v současnosti – interní poradci či velké externí firmy (specializace na různé obory)
                  - v budoucnosti – těžiště v informačních a komunikačních technologiích, i implementace, práce i pro malé firmy
dokonalý podnik – kritéria dlouhodobého růstu, návratnosti vložených zdrojů
            *8 charakteristik: jednat aktivně, přiblížení zákazníkovi, autonomie a podnikavost vnitropodnikových jednotek, zvyšování produktivity práce,                                                důraz na činnosti přinášející hodnoty, držet se toho co umím, jednoduchá organizace a malý řídící aparát, spojení soft i hard řízení
            *koncepce CSF – kritické faktory úspěchu – strategie, lidské zdroje, operační systém
            *koncepce 7S – strategy, structure, staff, systems, shared values (= cíle), style (řízení), skills
japonský úspěch – 3 američtí poradci:   Denning – statistické řízení jakosti, kroužek jakosti
                                                        Juran – organizace výroby, just-in-time zásoby, zaškolování pracovníků
                                                        Drucker – management a marketing, využití lidský zdrojů, komunikace, orientace na zákazníka
 
Žádné komentáře:
Okomentovat