marketing
a = soubor činností zabezpečujících výrobu a odbyt zboží podle tržních podmínek
b = funkce řízení, spočívající v organizování a usměrňování obchodních aktivit, které se     týkají odhadu kupní síly zákazníka, její konverze na koupěschopnou poptávku po           spcif. výrobcích nebo službách, a v dovedení výrobků a služeb ke konečnému             spotřebiteli nebo uživateli tak, aby byl dosažen cílový zisk nebo jiné podnikem     stanovené cíle.
c = proces plánování a realizace koncepce, oceňévání, propagace a distribuce idejí,         výrobků a služeb tak, aby došlo ke směně, která by vedla k dosažení cílů organizace.
·       neoddělitelný od trhu, vývíjí se s ním společně
·       objevuje se od počátku 20. století v USA v souvislosti s řešením převisu nabídky nad poptávkou => realizační koncepce (snaha realizovat (prodat) co největší množství výrobků a usměrňovat pohyb od výrobce ke spotřebiteli.
·       v GB je markting funkcí řízení definovanou viz b.
Charakteristika mktgu:
·       mktg je integrovaný proces zabývající se činnostmi zaměřenými na trh
·       mktg začíná odhadem potřeb spotřebitelů, pokračuje přes vytváření představy o produktech a končí plným uspokojením  potřeb zákazníka ( i delší dobu po prodeji)
·       cílem mktgu je stálý prodej se ziskem (stejně jako cíl podnikatele), ale usiluje také o to, aby podnik vyráběl to, co zákazník potřebuje, nikoli aby prodal to, co má vyrobeno.
·       základem mktgu je směna hodnot
Předpoklady pro realizaci mktgu:
·       existence dvou nebo více stran s neuspokojenými potřebami
·       strany si přejí a jsou schopny tyto potřeby uspokojit
·       existence komunikace mezi stranami
·       existence směny
Činnosti mktgu podle Johna Howarda:
1.    identifikace potřeb zákazníka
2.    konfrontace těchto potřeb s možnostmi podniku
3.    komunikace směrem k vrcholovému managementu
4.    rozhodnutí o produkci
5.    komunikace směrem k zákazníkovi
 
Žádné komentáře:
Okomentovat