·         měřitelnost
·         významnost = maximální velikost a ziskovost
·         přístupnost = stupeň, ve kterém lze  segment efektivně zasáhnout
·         akceschopnost = stupeň způsobilosti firmy vytvořit mktg rogram pro daný segment
Požadavky na segmenty:
·         dostatečná ziskovost a velikost
·         homogenita
·         akceptace produktu
·         solventnost
·         přiměřená síla konkurence
·         bariéry  u vstupu silnější než u výstupu
·         produkt nemá substituty nebo jen málo
·         kupující nejsou příliš silní
tržní cílení:
a) hodnocení tržních segmentů
hodnocení tržních segmentů probíhá podle následujících nástrojů:
1)    velikost a růst segmentu
2)    strukturální přitažlivost (úroveň konkurence v odvětví, hrozba nové konkurence, hrozba substitutů a hrozba silných kupujících a rostoucí síly dodavatelů)
3)    cíle a zdroje firmy - firma se nesmí rozptylovat na přitažlivých segmentech, které nejsou v souladu s jejími cíli
b) výběr tržního segmentu
probíhá podle následujících činností:
1)    soustředění na jeden segment = jeden výrobek na jeden segment = soustředěný marketing (vysoká specializace a výnosnost, ale také vysoké riziko )
2)    výběrová specializace = několik  odlišných segmentů s různými výrobky
3)    výrobková specializace = jeden výrobek na více segmentech
4)    tržní specializace = všechny výrobky pro jeden segment
5)    pokrytí celého trhu = diferencovaný marketing - různé strategie pro různé segmenty
                                                                                              nediferencovaný mktg = jeden typ nabídky pro celý trh
 
Žádné komentáře:
Okomentovat