à      pevná struktura - úvod (jednoduché otázky), střed (zahřívací a důležíté otázky) a závěr (jednoduché, identifikující otázky)
à      otázky -        otevřené (povídací) - potíže s hodnocením
uzavřené     - dichotomické (ano/ne)
                              - trichotomické (ano/ne/nevím)
                              - polytomické  - výčtové (více odpovědí, výběr ze                                                                                                                                      seznamu)
                                                                             - výběrové (jedna odpověď, výběr ze                                                                                                                                            seznamu)
                              - škály
filtrující (ověřovací, doplňující otázky)
c)    experiment = doplňující metoda k metodě šetření, používá se v oblastech, kde by respondenti nebyli ochotni odpovídat přímo a provádí se a) v laboratoři nebo b) v praxi.
d)    kvalitativní metody  - získávání informací o příčinách určitého chování spotřebitelů za daných podmínek, pokud tyto informace nelze získat klasickými metodami.
à      individuální hloubkový rozhovor  -prováděný psychologem, odhaluje skryté příčiny určitých názorů a chování. Používá projektivní techniky, jako např.
a) slovní asociace
b) dokončování vět
c) doplňování obrázků a příběhů
d) technika třetí osoby (jak by reagoval on??, jak vypadá osoba, která nakupuje takové zboží??)
à      skupinové rozhovory - řízené rozhovory skupin  vybraných osob - hraní rolí
ad 5. projekt
= plán realizace výzkumu, který umožňuje následnou kontrolu jeho průběhu
Obsah projektu:
·       popis řešeného problému
·       cíle výzkumu a informační vstupy potřebné k zodpovězení programových otázek
·       postup a metody výzkumu a jejich zdůvodnění
·       časový rozvrh výzkumu a finanční náročnost
·       přílohy a dodatky (technické detaily)
ad 6. získávání informací
a) sekundární údaje
sekundární údaje zjišťuje podnik jako první, protože někdy stačí a naní třeba provádět nákladné šetření pro získání primárních údajů. Postup sběru je následující:
1.    specifikace požadovaných údajů
2.    stanovení údajů, které lze získat z interních zdrojů
3.    stanovení externích zdrojů
4.    získání údajů
5.    posouzení validity údajů (původ, věrohodnost, použité metody a aktuálnost)
6.    identifikace údajů z primárních zdrojů
b) primární údaje
získávají se následujícími metodami:
1.    metoda pozorování
2.    metoda šetření
3.    metoda experimentální
4.    metoda kvalitativní
 
Žádné komentáře:
Okomentovat