Promotion
= každá forma komunikace, kterou firma používá k informování, přesvědčování nebo    připomínání svých výrobků, image, myšlenek, a místa ve společnosti.
charakteristické rysy:
J    primární  je komunikace
J    přímé a nepřímé stimulování  napomáhá směně
J    příjemcem komunikace není pouze cílová skupina ale i širší veřejnost, která se může stát potencionálními zákazníky, distributory nebo obchodními partnery
J    má doplňkový charakter vzhledem k ostatním prvkům mktg mixu, zvyšuje jejich účinek
úkoly promotion:
J    informovat spotřebitele o novinkách na trhu, změnách atp.
J    umožnit podnikateli prosadit se svým zbožím - zviditelňuje je
J    tvořit image výrobku
J    přesvědčit spotřebitele ke koupi
J    upevňovat dlouhodobé vztahy se zákazníky a veřejností
komunikace
= sdílení informací s cílem odstranit nebo snížit nejistotu na obou stranách
prvky komunikace:
Ä    komunikátor (vysílač)
Ä    příjemce
nástroje komunikace
Ä    médium (kanál)
Ä    sdělení = kombinace symbolů určitého významu
funkce komunikace
Ä    kódování = transformace myšlenky do symbolické podoby
Ä    dekódování
Ä    reakce
Ä    zpětná vazba
poruchy komunikace (šumy)
Ä    přenosové poruchy média
Ä    nesprávná volba cílové skupiny (příjemce)
Ä    neadekvátní symboly při kódování, nebo nesprávné médium
Ä    selektivní vnímání, individuální hodnocení, selektivní zapamatování
Ä    vnější vlivy (komunikace ze strany konkurence, sociální prostředí...)
formy komunikace
a)   masová komunikace = předává informaci velké skupině jednotlivců ve stejný         okamžik
výhody
nevýhody
široký rozsah za krátký čas
fyzická nepřítomnost komunikujících
relativně nízké N na osobu
celkové N absolutně vysoké
široký geograf. dosah
pomalá a nejistá zpětná vazba
pružná změna zaměření
b) osobní komunikace =  komunikace dvou nebo několika málo osob
výhody
nevýhody
fyzický kontakt komunikujících
vysoké N na osobu
zpětná vazba
malý rozsah oslovených
neverbální komunikace
možnost získat důvěru
 
Žádné komentáře:
Okomentovat