1 - distribuční cesty výrobních prostředků
Ä    přímé                pro dodávky     přírodních surovin a základních materiálů
nestandardních strojů a zařízení
součástek, polotovarů a strojů ve velkém množství
dodávky velkým odběratelům
Ä    nepřímé            pro dodávky      menších a malých množství surovin a materiálů
standardizovaných a nenákladných součástí a strojů
 velkému počtu odběratelů
výrobků k mnohaúčelovému použití
mezičlánky =
a) průmyslové velkoobchody (univerzální nebo specializované)
b) zprostředkovatelé - hledají  a navazují kontakty (za provizi)
c) filiálky (obchodní pobočky) - typ velkoobchodu
2 - distribuční cesty spotřebních předmětů
Ä    přímé    =         prodej ve vlastních prodejnách
podomní prodej
prodej v automatech
přímý marketing       - prodej poštou
                                                      - zásilkový prodej
                                                      - telemarketing (po telefonu)
                                                      - prodej na základě televizních informací
                                                      - prodej po síti
=           vhodné pro zboží podléhající zkáze, pro zboží které lze nabízet pomocí    katalogu nebo v prodejním automatu          
Ä    nepřímé
Ä    s jedním mezičlánkem -maloobchod (bez VO)
-velkoobchod (bez MO)
Ä    se dvěma mezičlánky - velkoobchod i maloobchod
Ä    se třemi mezičlánky           - MO, VO a zprostředkovatel nebo prostředník
=           vhodné pro zboží denní potřeby s nízkou jednotkovou cenou, pro standardní výrobky běžně dostupné v prodejní síti, pro výrobky             prodávané v malých množstvích širokému okruhu spotřebitelů
=           častější než přímé
 
Žádné komentáře:
Okomentovat