Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Cíle reklamy a reklamní styly

Reklama
- má být koncepční, plánovitá, což zajišťuje reklamní plán
- reklamní plán vychází z cílů propagace, hlavně reklamy
- obsahuje volbu reklamních médií, řeší tvorbu reklamního sdělení (jaké požadavky dát firmě, komu zadat) a obsahuje rozpočet na reklamu

Funkce reklamy
1. informativní
2. přesvědčovací
3. připomínací

Cíle reklamy
1. zvýšení prodeje
2. tvorba silné značky
3. posílení pozice na trhu a finančních pozic
4. zlepšování jména, pověsti firmy
5. motivace vlastních pracovníků
6. rozšíření distribuce a zvýšení její efektivnosti

Tvorba rozpočtu
- reklamní rozpočet bývá součástí celkového rozpočtu stimulačního mixu
- podíl reklamy ovlivňuje celková výše rozpočtu, cíle firmy, předmět reklamy, ceny reklamním médiím
- při tvorbě rozpočtu se používají nejčastěji dvě metody:
a) na reklamu se vyčlení určitá částka a ta se podle stanovených kritérií rozdělí na jednotlivé projekty

b) vykalkulují se potřeby peněz na konkrétní projekty a tyto částky se pak sečtou
- mezi další metody patří sestavení rozpočtu procentem z prodeje
- další metoda je srovnání s konkurencí

Tvorba reklamy
- firma si může reklamní sdělení vyhotovit sama nebo zpracování zadá specializovaným agenturám
- typ reklamního sdělení závisí na cílech, na tržním segmentu, na fázi procesu rozhodování kupujícího a na životním cyklu
- sdělení může mít charakter uvádějící, informativní, přesvědčovací, připomínací
- vlastnosti reklamního sdělení: reklama musí být v souladu s právními normami, zejména s ustanoveními s právními předpisy, účelnost, důvěryhodnost, poutavost, vkusnost

Reklamní styly
- nálada a image
- fantazie
- běžný život
- hudební styl
- doporučující posudek
- odborný posudek
- vědecký posudek
- symbol osobnosti

Žádné komentáře:

Okomentovat