• význam obchodu: obchod lze vymezit jako mezičlánek mezi hospodářskými subjekty (mezi výrobou a spotřebou); z tohoto faktu vychází transakcionální teorie, která je založena na kvantifikaci a transakci nutných k obchodování
• Scharův zákon: možnost existence každého mezičlánku (obchodník) je podmíněna množstvím užitečných a prospěšných služeb v oběhu zboží, které zajišťuje
: znamená to, že čím větší je počet subjektů na trhu, tím vyšší je efekt obchodního zprostředkování
Funkce obchodu:
• základní funkce: uspokojování potřeb zákazníků a vytvoření příznivých nákupních podmínek
• další funkce: 
1. přeměna výrobního (dodavatelského) sortimentu na sortiment obchodní a 
                              zajištění jeho rozsahu
                          2. překonání rozdílů mezi místem výroby a místem spotřeby
                          3. překonání rozdílů mezi časem výroby a časem spotřeby
                          4. zajišťování kvality prodávaného zboží (provádí se správným výběrem 
                              dodavatele popř. změnou dodavatele
                    5. iniciativní ovlivňování výroby, co do sortimentu, času, místa i množství a 
                              ovlivňování poptávky
                          6. zajišťování racionálních zásobovacích cest => logistika
                          7. zajišťování platební způsobilosti a včasné úhrady dodavatelům
 
Žádné komentáře:
Okomentovat