Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

12. VÝROBEK A JEHO ŽIVOTNÍ CYKLUS

výrobek: je to jakýkoliv hmotný statek, služba nebo myšlenka, která se stává předmětem
směny na trhu a je určena k uspokojení lidské potřeby nebo přání
: tvoří jádro výrobku tj. předmět ke svému základnímu určení a rozšiřující efekty -
komponenty, které přispívají k uspokojování potřeb zákazníka (balení, servis,
značka…)
: výrobek členíme na spotřební a kapitálové statky

Spotřební zboží:
1. běžné: při jeho nákupu dochází k minimálnímu srovnávání a vyhodnocování alternativ
a) každodenní potřeby: zákazníci ho kupují často a pravidelně; jedná-li se o značkové zboží je preferována oblíbená značka
e) impulzivní: kupuje se bez předchozího plánování a je důležité jeho umístění v prodejně
f) mimořádné: je kupováno v okamžiku, kdy se vyskytne jeho okamžitá potřeba

2 . zvláštní zboží: je to plánovaní koupě; časově náročné na přednákupní fáze; zboží je
dražší a zákazníci zhodnocují různé alternativy

3. speciální zboží: je to značkové zboží, které má zvláštní postavení na trhu a je
preferováno určitým segmentem

značka výrobku: identifikace zboží určitého výrobce, pomocí jména, symbolu, čísla, tvaru nebo jejich vzájemnou kombinací

obal výrobku: z pohledu marketingu se jedná o fyzický obal a etiketu; má velký význam pro prodej výrobků, a proto bývá vyznáván 5P marketingového mixu

služby: rozšiřují schopnost výrobku uspokojit potřeby zákazníků; zvyšují prodej a vytvářejí image podniku

Žádné komentáře:

Okomentovat