• konkurence nutí jednotlivé obchodník a malé firmy opustit trh
• obstát ve volné soutěži vyžaduje soudit obchodní činnost, kapitál, nakupovat ve velkém, hledat hospodárnější distribuční cesty a tím snižovat náklady
• nejtěsnější formou sdružování jsou vysoce integrované firmy = velké obchodní společnosti retailingového typu; mají podobu a.s. nebo s.r.o. s velkým počtem provozních jednotek
• vznikaly z malých firem, rozšiřováním vlastní činnosti, slučováním více firem, rozšiřováním kapitálu a odkupováním jiných společností
                   a)  společnosti obchodních domů
                  b)  filiálkové společnosti: zaměřeny na hypermarkety
                                                         : zaměřeny na supermarkety
                                                         : zaměřeny na specializované nepotravinářské prodejny
                  c) zásilkové obchodní domy
                  d) spotřební družstva: některé z VIF část svého sortimentu samy vyrábějí; ostatní 
                                                       zajišťují výrobní činnost u svých výrobních partnerů
CHARAKTERISTICKÉ RYSY VIF: 
1. společnost řídí centrálně odborný management
2. nákup a skladování se zajišťuje centrálně
3. firma má společný marketing, společnou reklamu a řízení cen
4. firmy prosazují vlastní značkové zboží i když ho samy nevyrábí
5. vysoce integrovaná firma je jedním právním subjektem
 
Žádné komentáře:
Okomentovat