Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Petice a stížnosti ve veřejné správě

Stížnosti
Obecná normativní úprava jiných stížností je obsažena ve vládní vyhlášce č. 150/1958, o vyřizování stížností, oznámení , a podnětů pracujících
Režim přijímání a vyřizování stížností a oznámení je shodný.
Stěžovatelem, resp. oznamovatelem může v současnosti být fyzická osoba nebo orgán takové právnické osoby , jejímž prostřednictvím se rozlišuje sdružovací právo fyzických osob (např. občanské sdružení)

Objektivitu prošetření stížnosti , resp. oznámení a ochranu stěžovatele, resp. oznamovatele řeší :
• všechny stížnosti musí být stanoveným způsobem evidovány
• při prošetřování stížností, se musí vycházet z obsahu podání , bez ohledu na to , kdo je učinil a proti komu směřuje, prošetřit je nutno všechny body stížnosti
• vyžaduje-li to správné vyřízení stížnosti , musí být pří šetření slyšen stěžovatel, jakož i osoby, proti nimž podání směřuje
• není přípustné postupovat stížnost, k prošetření či vyřízení útvarům a pracovníkům orgánu nebo organizace, proti nimž tato podání směřují , stížnost na vedoucího orgánu nebo organizace lze postoupit jen nadřízenému org.
• požádali stěžovatel , aby jeho jméno nebylo uváděno, nebo jestliže je to v zájmu správného vyřízení stížnosti, postoupí se k prošetření jen opis stížnosti bez uvedení jména stěžovatele
• podání stížnosti nesmí být důvodem přímých ani nepřímých zákroků proti osobám , které je učinily

Žádné komentáře:

Okomentovat