Market. inf. systém:
= souhrn pracovníků, zařízení a technologií pro zjišťování, zpracování a vyhodnocení informací
   - interní – vlastní síly, „zdraclo“ – o minulém vývoji
   - informace z marke. výzkumu (systematický sběr, analýza, většinou agentury)
   - informace z mark. zpravodajství (každodení, systematické zjišťování o vývoji mark. prostředí (podíly značek na trhu, …)
Marketingový výzkum:
- 5 fází:
- definice problémů a  cílů
   - co chci řešit, proč je situace taková
   - problémy definuje zadavatel
- projekt výzkumů
   - jaké metody, kde vezmu informace
- shromáždění informací
- zpracování informací
   - verbální hodnocení
   - matematicko-statistické metody
- prezentace výsledků-závěry
   - mělo by obsahovat i návrhy řešení
Výzkum trhu:
   - primární (pracuje s dosud neexistujícími informacemi)
   - sekundární (pracuje s již existujícími informacemi, „od stolu“)
Výzkum podle:
   - objektu (ekoskopický – zboží, služby)
   - subjektu (demoskopický – spotřebitel, jeho preference)
- podle součástí okolí
   - výzkum nabídky (ID konkurence a její popis, zastoupení výrobku na trhu, komparativní analýza, analýza konkurenční strategie)
   - výzkum poptávky (kvantifikační, segmentační, chování spotřebitele)
   - výzkum prostředníků (obchod – jak funguje distribuce, předpisující)
   - výzkum makrookolí (velmi náročný, sběr primárních informací, etické zásady, kodex)
      - ESOMAR (evropské sdružení organizací pro výzkum veřejného mínění a mark. trhu)
         - respondent musí souhlasit
         - anonymita
         - oddělení výzkumných a jiných (komerčních) aktivit
   - výzkum reakce trhu na komerční akce
 
Žádné komentáře:
Okomentovat