Smyslem je poznat a vyhodnotit vnitřní silné a slabé stránky podniku - lze analyzovat v těchto oblastech:
a) Marketing  - PM (sortiment, kvalita, kok. Schopnost..)
                       - úroveň strategického plánování marketingu a úroveň MV
                       - cenová tvorby, distribuční a propagační činnost
b) zásobování
c) výrobně technická základna
d) kvalita a rozsah výzkumu, konstrukční, technologické a organizační přípravy výroby
e) ukazatele hodnotící efektivnost podniku
f) úroveň managementu
g) personální oblast
METODA SWOT
Umožňuje skloubit a sumarizovat výsledky těchto oblastí:
Strengths – silné stránky
Weaknesses – slabé stránky
Opportunities – příležitosti
Threats – hrozby
-         závěry představují nejdůležitější silné a slabé stránky podniku ve vztahu k nejzávažnějším příležitostem a hrozbám.
-         Vzhledem k marketingové problematice tvorby IP se analýza týká zvažovaných budoucích položek PM
-          Metoda SWOT by se měla uskutečňovat v dynamickém pojetí – minulý, současný, budoucí.
 
Žádné komentáře:
Okomentovat