- řada postojů přináší přímou vazbu na koupi
     - složky poznávání: kognitivní (poznávací), afektivní (citové zabarvení), konativní (připravenost jednat)
     - formování postojů založeno na: informacích, soc. skupinách, soc. prostř., zkušenostech, snaze uspokojit potřebu
     - možnost změnit závisí na: informovanosti o nabídce, centrálnosti postoje, provázanosti postoje, osobnosti
  - motivace:
     - promítá se do všech předch. oblastí psych.
     - základní složkou je potřeba člověka
     - potřeba se po překročení urč. hranice stává motivem – hybnou silou k odstranění napětí v organismu
  - osobnost:
     - rozhodování: impulzivní, racionální, emocionální
Kupní rozhodovací proces:
  - = posloupnost aktivit pro rozhodnutí o koupi
  - situační vlivy: důvody, soc. okolí, fyz. okolí, čas. parametry, předch. stavy, události
  - fáze:
     - 1) rozpoznání problému
     - 2) hledání informací – vnitřní, pak vnější informace, pak soustř. získ. inf.
     - 3) hodnocení alternativ – podle hledisek, kritérií, důležitosti, vlastností
     - 4) kupní rozhodnutí – kupní záměr mohou ovlivnit ještě: ostatní, nečekané vlivy, riziko
     - 5) ponákupní chování – pozorování očekávaného a skutečného efektu
     - spokojenost – důsledky: věrnost, generalizace, pozitivní slovo z úst do úst
 
Žádné komentáře:
Okomentovat