- poskytuje důležité informace pro strategické, taktické a operativní rozhodování, pro tvorbu efektivního produktového  a celkového MM
Okolnosti v jednotlivých fázích ŽCP ovlivňující marketingová rozhodnutí:
Inovací daného produktu
Cenové tvorby
Distribuce a propagace
Odlišné etapy zaznamenávající typický průběh tržeb:
Zavádění
Růst
Zralost
Útlum
ZAVÁDĚNÍ
-         začíná prvním vstupem produktu na trh
-         ztrátová produkce nebo mírně zisková
-         nízké tržby, pomalý jejich růst
ten může být zapříčiněn:
-         vysokými cenami
-         malou informovaností potenciálních zákazníků
-         neochotou zákazníků ke změnám jeich spotřebních znalostí
-         slabinami při zabezpečování distribučních cest
-         očekávání zákazníků, že časem přijde nová vylepšená verze…
při zavádění nového produktu na trh může management uplatnit vyšší či nižší úroveň nasazení jednotlivých nástrojů MM v jejich vzájemných kombinacích.
 
Žádné komentáře:
Okomentovat