- rutinní kupní rozhodování – nakupuje stále
  - omezené řešení problému – zná, ale nekupuje stále
  - rozšířené rozhodování – nezná – všechny fáze
Kupní chování institucí:
  - zákazníci: výrobci, vláda, obchodníci, církve, …
  - charakteristika poptávky: odvozená od popt. spotř., méně pružná, propojená, řetězový charakter, koncentrovanější
  - vlivy:
     - faktory okolí: právní prostředí, ekon. podmínky, konkurenční tlaky, regulace ekon., technol. změny
     - vlivy na úrovni instituce: cíle, struktura, zázemí, nákupní politika, …
     - interpersonální klima: spolupráce, autority, tolerance, ambice, …
     - osobní charakteristiky: věk, vzdělání, příjem, …
  - kupní rozhodování:
     - složené kupní rozhodování – řada osob
     - role: iniciátoři, uživatelé, ovlivňující, rozhodující, nakupující, „gatekeepers“
     - fáze kupního procesu: rozpoznání problému, bližší určení, hledání dodavatelů, kontakty, zhodnocení kritérií, zvážení rozpočtu, ohodnocení spec. alternativ, smluvní podmínky, uzavření smluv, užití, zpětná vazba
 
Žádné komentáře:
Okomentovat