- pokud chce výrobek uspět, musí být nějakou výhodou
   - pozice inovace neustále vzrůstá – příčiny: nasycenost, obnova ziskovosti, zákl. a exkluzivní nástroj výrobce, nepřímé ekol. důsledky
   - model soudobého výrobku: vyšší účinnost, lepší funkce, kultivovanost, sofistikace (mikroprocesory), malý příkon, hmotnost i objem, optimální životnost, nové materiály, ekolog. čistota, design, optimální funkčnost
   - spotřebitel by měl vnímat změny jako pozitivní
   - míra změny: zásadně nové, modifikace dosavadních, analogické
   - nové výrobky:
      - 2 možnosti: právo od někoho, vývoj nového (výzkum, vývoj a komercializace)
      - výzkum: analýza vnitřních a vnějších zdrojů, potřeb
      - vývoj: anal. trhu + výrobku -> prototyp, testování, rozhodnutí o výrobě
      - komercializace: dokončení komplexního výrobku, harmonizace s ostatními částmi MMixu
Cena:
Mark. nástroj:
   - dotváří charakteristiku výrobku – má konstruktivní charakter – čím vyšší cena, tím vyšší kvalita, jedinečnost
   - nejprůhlednější – je vidět na první pohled - porovnávání
   - ohnisko zájmu – pro prodávajícího i kupujícího - kompromis
      - správná cena – zajistí rozvoj podniku formou dostatečné poptávky
   - nejpružnější – spotřebitel reaguje rychle, podnikatel snadno mění
   - výraz efektivnosti marketingu
   - citlivost závisí na: typu trhu (průmyslový, spotřebitelský-tam více), ekon. situaci nakupujících subjektů
   - cenový mix – Px, Politika (metody tvorby cen, cenová kontrola, diferenciace cen), Strategie (cíle firmy v oblasti cen – cenový vůdce, zásadně levněji)
 
Žádné komentáře:
Okomentovat