Mark. nástroje:
   - = souhrn všech vnitřních činitelů podniku, které by měli být vzájemně kombinovány, aby co nejlépe odpovídali vnějším podmínkám trhu
   - komplex činitelů = mix = MM = 4P (product, price, place, promotion)
- distribuce:
   - = účinné a efektivní setkání nabídky a poptávky – ty jsou místně i časově odděleny
   - ? jak dlouhá je cesta ke spotř.
   - ? jestli to zvládne vlastními silami nebo najme mezičlánek
   - ? četnost distribuce (polohově)
- stimulování:
   - osobní prodej, podpora prodeje, reklama, public relations (publicita, sponzoring)
   - = forma komunikace mezi zákazníkem a pracovníkem firmy, jehož hlavním posláním je zajišťování prodeje prostřednictvím přímé komunikace se zákazníky – prodejci, dealeři, prodejní týmy
   - podpora prodeje (soutěže, x % zdarma, ochutnávky, vzorky, dočasné spojení s nějakou výhodou, …)
   - reklama – forma neosobní komunikace, která oslovuje masu
   - Public Relations – forma neosobní komunikace – systematická, dlouhodobá snaha o dobré vztahy s veřejností
- je potřeba nástroje sladit, harmonizovat, pokud se to povede – synergický efekt (násobení)
Mark. pojetí výrobku:
   - široké – všechno, čím lze uspokojit potřeby spotř. – statky (hmotné, nehmotné, nominální = poukázky)
   - komplexní chápání – není nakupován pouze pro svou zákl. funkci, ale i pro spousty jiných vlastností, prvků, atributů
   - spotř. vnímání – přizpůsobit informace k výrobku jazyku spotř., měl by řešit spotř. problém
   - posuzování v kontextu – ne izolovaně – jaké místo má výrobek ke všem ostatním výrobkům nabízeným výrobcem i konkurencí + ve vztahu ke komplementárním výrobkům
   - základní prvek MM – nelze dělat dobrá marketing se špatným výrobkem
   - zákl. nástroj výrobce – výrobek by měl stát na 1. místě MM
Komplexní výrobek:
   - Jádro = fyz. + chem. vlastnosti, objektivně měřitelné a tvoří zákl. vlastnosti
   - příklad vrstev u elektroniky, prům. trh: 1) Jádro, 2) obal, značka, kvalita, styl, design, 3) instalace, záruka, prodejní služby, dodací a úvěrové podmínky
   - příklad vrstev u značkového oblečení: 1) Jádro, 2) služby, 3) image
   - čím je trh modernější, nasycenější, tím více ztrácí na významu jádro – považuje se za samozřejmé, že výrobek plní základní funkci
 
Žádné komentáře:
Okomentovat