Základní mar. Strategie mají zefektivňovat výběr konkrétních inovací produktu, např.
ü      Identifikací možných konkurenčních výhod
ü      Vhodných strategií růstu tržeb
ü      Vhodných inovačních strategií
Výběr mar. Strategie závisí na konkrétních podmínkách. Měla by být „šita na míru“ pro tyto podmínky. Cíle a strategie mohou zestárnout, proto je třeba neustálé kontroly a auditu MS.
Mar. Audit – pravidelné hodnocení mark. Prostředí podniku, jeho mar. Cílů, strategií, programů a činností.
Členění strategií – Porterův přístup
-         model vychází z vymezení základních možností získání konkurenční výhody.
~        Nazývány též generické konkurenční strategie – základní strategie, z nichž lze odvodit mnoho dalších jednotlivých strategií, přizpůsobených konkrétním podmínkám.
-         Nejlepší je kombinace strategií
·        Strategie diferenciace produktu
·        Strategie minimálních nákladů
·        Ohnisko soustředění
1. Strategie  diferenciace produktu
       - odlišení od produktů konkurence
~        Konkurenční výhody se dociluje na základě jedinečnosti produktu, kterou kupující oceňuje.
~        Diferenciace –odlišení od produktů konkurence=získání výhody na trhu.
a.        odlišnost vlastního provedení produktu – jedinečné funkční vlastnosti oproti konkurenci; odlišení se týká „jádra“
b.       řešení obalů produktů a jejich označení.
c.        poskytováním doprovodných služeb
d.       význam psychologických metod – ovlivňování kupního chování reklamou
U kusové, sériové či malosériové výroby
 
Žádné komentáře:
Okomentovat