- Provádí se po úspěšném průběhu funkčních a spotř. testů prototypu s cílem snížit riziko neúspěšnosti produktu na trhu.(někdy opomíjeno)
- Platí, že oprávněnost testování na trhu je tím větší, čím je produkt pro zákazníky a podnik novější, investičně náročnější a rizikovější.
- Pro tyto účely testování je produkt zpravidla produkován v poměrně malém množství (ověřovací série).
Způsoby a metody testování na trhu:
Test spotřebního zboží (spotřební předměty): - laboratorní test trhu: simulace obchodu
    - test spotř. předmětů na skut. trhu: tzv. market.řízený
Výsledky se využívají např.:
 při předvídání bud. prodeje;
při dalším zdokonalování produktu;
při koncipování řekl. kampaní a propagace;
 při sestavování vhodných cen produktů;
při nalézání efekt. cest distribuce;
 při výběru vhodných obalů, skladování apod.
·        Test výrobních prostředků na skut. trhu: - způsob test produktu používáním (stroj, zařízení).
       - též předvádění na obch. přehlídkách či     
veletrzích.
E. Komercializace nového produktu
Posláním komercializace je organizování a zajištění běžné produkce nového produktu, jeho úspěšné zavedení na běžný trh.
Řešení otázek: - načasování (KDY): jako první; současně s konkurencí;                         
- geografická strategie (KDE): přítomnost konkurence; pověst regionu; vliv příslušné oblasti    na další oblasti; možnost využití stávající distr. sítě; možnost propagace v oblasti.
- JAK: komplexní mtg strategie uvedení nového produktu na trh -> časové plány produkce a    prodeje, finanční plány.
- účelné rozšiřování produkčních a dalších kapacit
- na jaké cílové trhy
Zdárné provedení komercializace předpokládá:
·        Dokončit produkt v jeho komplexním pojetí – rozhodnutí o značce, obalu, doprovodných službách.
·        Doladit produkt ve vztahu k ostatním nástrojům MM – rozhodování o cenách, distribuce a propagace.
Důležité zajistit potřebné zdroje.
Připravit a realizovat mtg zabezpečení nového produktu.
 
Žádné komentáře:
Okomentovat