Koncepce produktu – propracovaná verze  předpokládaného nového produktu
Ověřování koncepce - – náklady na tvorbu koncepce jsou tím větší, čím větší je její konkrétnost.
 Koncepce může mít formu:
-         Slovního popisu
-         Náčrtku produktu s popisky
-         Modelu produktu
Výsledky testování mohou vést k rozhodnutím o dalších modifikacích, propracování či zamítnutí.
Následují další ekonomické rozbory:
 - odhady poptávky a možných tržeb;
 - odhady nákladů.
C.Tvorba a ověřování fyzické podoby nového produktu
Na základě schválené koncepce – pokud je to účelné se zhotovují prototypy daných nových produktů.
~        Hledání odpovědi na otázku, zda lze mtg koncepci převést v reálný produkt se všemi jeho parametry.
~        Doba vývoje a ověřování prototypu může trvat několik let nebo jen týdnů či dnů.
Požadavky na vývoj prototypů:
·        musí „ztělesňovat“ všechny pro spotřebitele podstatné vlastnosti, tzn. prototyp by měl garantovat, že bude dosaženo celkové spotřebitelské hodnoty pro zákazníka.
·        garantovat, že nový produkt lze vyrobit efektivně, tedy s přiměřenými náklady.
·        prototypem by měla být dostatečně ověřena bezpečnost obsluhy, zdravotní a ekologické aspekty.
Funkční testy prototypů – ověřit způsobilost nového produktu plnit bezpečně a efektivně dané funkce.
Spotřebitelské testy prototypů - podrobení spotřebitelskému testu (hodnocení ze strany spotřebitelů)
 
Žádné komentáře:
Okomentovat