-         Podnik usiluje o dosažení co možná nejnižších nákladů na produkci a distribuci produktů.
-         Kritériem jsou náklady konkurenční
-         Silné uplatňování cenové konkurence – nástroj  konkurenčního boje.
-         Podnik získává větší podíl na trhu, možnost vyrábět a prodávat více než konkurence – vysoké tržby.
-         Využíváno u hromadné produkce (běžné spotřební zboží – potraviny, elektronika, textil).
-         Založeno na používání nejmodernějších technologií výroby a progresivních způsobů organizace výroby.
3.Ohnisko soustředění (strategie tržního koutu)
-         Soustřeďování na jednu či několik úzkých částí trhu – tzn. kvalifikovaná segmentace trhu.
-         Úspěch se docílí lepším řešením potřeb určité části trhu.
-         Nástroje MM utváří tak, aby co nejlépe odpovídaly potřebám daného segmentu trhu.
-         Nástroje marketingu jsou „šity na míru“ příslušnému segmentu -> výhody oproti konkurenci.
-          U kusové, sériové či malosériové výroby.
Členění strategií  podle míry agresivity podniku v oblasti IP
-         dána, jak výborně či útočně si podnik počíná při vytyčování svých rozvojových záměrů v oblasti IP.
-         Míra agresivity je hodnocena ve srovnání s rozvojovými záměry podniků ve stejném odvětví, kam příslušné IP patří
 
Žádné komentáře:
Okomentovat