Podnikatelskou strategii lze rozložit na jednotlivé oblasti, např.:
- marketingovou a výrobkovou
- inovační
- investiční
- personální
- zásobovací
- finanční
Strategie se obvykle zpracovává ve více variantách, které se liší různými předpoklady o hodnotách některých parametrů (nákladů, cen apod.) a pro jejichž vyhodnocení lze použít např. některé metody vícekriteriálního hodnocení. Celkové hodnocení ztěžují faktory rizika (ceny, úroky, inflace), proto se pro každou variantu zpracovává nejen nejpravděpodobnější vývoj, ale i tzv. varovný (resp. katastrofický) scénář.
Investiční strategie
Od základního strategického cíle podniku se musí odvíjet jeho investiční strategie.
Rozhodování o investicích patří k nejdůležitějším manažerským rozhodováním v podniku, protože ovlivňují jeho budoucí vývoj po dobu několika let.
Kritéria investování
- výnosnost (výnosem se rozumějí všechny příjmy, které plynou z investice od okamžiku vložení investovaných prostředků až do možného posledního příjmu z investice)
- bezpečnost (je stupeň jistoty týkající se očekávaných výnosů u investic)
- likvidita (znamená rychlost, s jakou lze přeměnit investici zpět v hotové peněžní prostředky)
Příprava podnikatelských projektů
Pečlivá a kvalitní příprava podnik. Projektů je jednou ze základních podmínek úspěchu podnikání v podmínkách tržní ekonomky.
Proces přípravy a realizace podnik. Projektů se člení na tři fáze:
1. předinvestiční
a. identifikace projektu
b. předběžný výběr
c. zpracování technicko ekonomické studie (studie proveditelnosti)
2. investiční
3. provozní
Žádné komentáře:
Okomentovat