V mezinárodním marketingu má intenzivní růstová strategie nejčastěji formu vstupu na další zahraniční trhy, při které si firma zřídí vlastní dceřinou společnost, která podporuje její rozvoj na cílovém zahraničním trhu. Výhodou této strategie je možnost získat na základě dobré znalosti trhu na cílovém segmentu významné postavení. Koncentrace na vybrané podnikatelské aktivity umožňuje získat konkurenční výhodu díky specializaci, která umožňuje rozvoj silných stránek, úspoře nákladů z rozsahu, posílení image, posílení vyjednávací pozice vůči obchodním partnerům atp.
Integrační růstové strategie
Integrační růstové strategie mohou mít dva základní cíle. Jedná se buď o zvýšení rentability mezinárodního podnikání díky lepší kontrole vybraných mezičlánků průmyslového či distribučního řetězce, které jsou pro podnik strategicky významné, anebo o pohlcení konkurenční firmy, nejčastěji formou fúze či akvizice.
Velmi často se podniky snaží lépe kontrolovat své dodavatele a získání (akvizice) dodavatelské firmy jim umožní upevnit či rozšířit jejich podíl na trhu, omezit rizika nekvalitních či opožděných dodávek, zlepšit možnost zásobování strategickými surovinami atp. (vertikální integrační strategie). Kontrola distribučních mezičlánků často zvyšuje prodej a umožňuje podnikům lépe uspokojovat potřeby a přání zákazníků. Pro oblast spotřebního zboží jsou často využívány např. podnikové prodejny, franchising nebo smlouvy o výhradním prodeji. Se snahou o kontrolu distribučních mezičlánků se setkáváme i u průmyslových výrobků (např. koncesionářská síť výrobců nákladních automobilů).
Žádné komentáře:
Okomentovat